Lian Wei, Ph.D. Graduate

Dr. Lian Wei obtained his Ph.D. degree from the School of Biomedical Sciences (SBS) in 2017, under the supervision of Prof. Lin Ge. During his research life in SBS, he received systematic training and studied pulmonary toxicity induced by pyrrolizidine alkaloids.

After graduation, Dr. Lian joined Sichuan Kelun-Biotech Biopharmaceutical Co., Ltd. in Chengdu, China, as a toxicologist and a project manager. He mainly engages in pharmacology studies and project management on biological products. Dr. Lian and his team have got four Investigational New Drug (IND) approvals from U.S. Food and Drug Administration (FDA) or Chinese Center for Drug Evaluation (CDE). All those new biologics have been advanced to clinical trials.

The rich knowledge and systematic training that Dr. Lian gained in SBS have laid down a solid foundation for him to further pursue his career in biopharmaceutical fields. His working experience in the School has also well-equipped him with sound ability to manage and undertake challenging tasks. He will continue to devote himself to this chosen field of profession to contribute more to the pharmaceutical development of China.

連煒博士於2017年取得香港中文大學生物醫學學院頒發的哲學博士學位。在本學院林鴿教授的悉心指導下,他在吡咯里西啶類生物鹼引起的肺毒性方面進行研究,並獲得全面的培訓。

畢業後,連煒博士投身生物製藥工業界,於中國成都的四川科倫博泰生物醫藥股份有限公司擔任毒理研究員和項目經理,主要負責生物藥物的藥理學研究以及項目管理。連博士及他的團隊已在美國食品藥品管理局(FDA)或中國國家藥品監督管理局獲得四項生物藥物的臨床試驗許可,上述藥物已於中國或美國進行臨床試驗。

連博士在本學院研讀期間所獲取的知識和系統性的培訓,為他在生物醫藥界的發展奠定了堅實的基礎,而在學院習得的的工作經驗亦提升了他處理複雜工作的能力。連博士期望將來繼續於此專業界別發展,為中國新藥研發作出貢獻。

连炜博士于2017年取得香港中文大学生物医学学院颁发的哲学博士学位。在本学院林鸽教授的悉心指导下,他在吡咯里西啶类生物碱引起的肺毒性方面进行研究,并获得全面的培训。

毕业后,连炜博士投身生物制药工业界,于中国成都的四川科伦博泰生物医药股份有限公司担任毒理研究员和项目经理,主要负责生物药物的药理学研究以及项目管理。连博士及他的团队已在美国食品药品管理局(FDA)或中国国家药品监督管理局获得四项生物药物的临床试验许可,上述药物已于中国或美国进行临床试验。

连博士在本学院研读期间所获取的知识和系统性的培训,为他在生物医药界的发展奠定了坚实的基础,而在学院习得的的工作经验亦提升了他处理复杂工作的能力。连博士期望将来继续于此专业界别发展,为中国新药研发作出贡献。

Back to Top